چگونه یک نرم افزار پرونده الکترونیک کلینیک مناسب انتخاب نماییم؟

چه انتظاراتی از نرم افزار پرونده الکترونیک پزشکی داشته باشیم ؟

پرونده الکترونیک مطب پرونده کلینیک

یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک نرم افزار خوب مدیریت مطب (یا مدیریت کلینیک) داراست، الکترونیک کردن پرونده پزشکی است.

امّا استفاده از این امکان در بسیاری از نرم افزارها، کاری زمان بر و خسته کننده می باشد. منشی مطب و یا کلینیک شما باید اطلاعات هر مراجعه کننده را از وی دریافت و سپس وارد کامپیوتر نماید. بنابراین در این مطلب قصد داریم موارد مهمی را که در زمان تهیه نرم افزار مدیریت مطب و یا مدیریت کلینیک برای الکترونیک کردن پرونده باید در نظر گرفت بیان کنیم.

مدت زمان وارد کردن اطلاعات

یکی از مهمترین چالش ها زمان در دسترس است. هرچقدر که مطب شما شلوغتر باشد الکترونیک کردن پرونده پزشکی سخت تر خواهد بود.
منشی مطب (یا کلینیک) دائماً باید اطلاعات افراد را وارد نرم افزار پرونده الکترونیک نماید و این کار تکراری و خسته کننده می باشد.

در صورتی که فرد بصورت مجدد وارد مطب (کلینیک) شما شد نیز باید با جستجوی پرونده و دسترسی به آن تغییرات مورد نیاز را بررسی نماید.

بنابراین در زمان انتخاب، به سختی و یا آسانی نحوه وارد کردن اطلاعات دقت نمایید. هر چقدر فرآیند وارد کردن اطلاعات توسط نرم افزار آسان تر شده باشد  استفاده شما از این نرم افزار در آینده بیشتر و بهتر خواهد بود.

همچنین نحوه جستجو و ویرایش پرونده های فعلی را نیز بررسی کنید تا در آینده بتوانید به راحتی از اطلاعات خود استفاده کرده و تغییرات لازم را ایجاد نمایید.

نوع اطلاعاتی که وارد بخش پرونده پزشکی نرم افزار مدیریت کلینیک (مطب) می نمایید

دسترسی به اطلاعات بیشتر در تصمیم گیری و تحلیل شما تاثیر مناسب تری دارد. امّا داشتن اطلاعات بیشتر ممکن است باعث ایجاد کار بیشتری گردد. بنابراین باید توجه کرد که تا چه میزان می توان از مراجعین اطلاعات دریافت نمود. در کنار آن دریافت این اطلاعات چقدر زمان بر خواهد بود؟

مورد بعدی امکان تعریف فیلد جدید در نرم افزار است. حتماً این امکان را در زمان انتخاب نرم افزار در نظر بگیرید. در صورتی که نتوانید مواردی که نیاز دارید به نرم افزار اضافه نمایید در آینده پرونده های شما ناقص خواهد بود. این موضوع موجب می شود که نرم افزار پرونده الکترونیک کلینیک شما، تمام نیاز های شما را پاسخ ندهد.

گزارش گیری 

یکی دیگر از بخش های مهم برای پرونده الکترونیک کلینیک (پرونده الکترونیک مطب) امکان گزارش گیری است. اینکه شما بتوانید بر اساس موارد مختلف گزارش گیری نمایید در بسیاری از موارد کاربرد دارد. برای مثال بتوانید ببینید چند درصد از مراجعین شما بیماری خاصی داشته اند. میانگین سن افراد چقدر بوده است و … .

این نوع گزارش گیری ها نه تنها موجب داشتن تحلیل مناسب تر نسبت به مراجعین گشته بلکه موجب می گردد تا خدمات خود را نیز به بهترین شکل و متناسب با مراجعین خود ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *