3 راهکار ساده برای تکرار مراجعه افراد به مطب

3 راهکار ساده برای تکرار مراجعه افراد به مطب

نرم افزار مدیریت مطب

یکی از مهمترین چالش های مدیریت مطب برای افزایش تعداد مراجعین، حفظ مراجعین فعلی است. شما می توانید با محاسبه تعداد مراجعه افراد به در سال ارزش ریالی که هر فرد برای مطب شما دارد را محاسبه نمایید. با محاسبه این ارزش می توانید با توجه به روش های مختلف بودجه مناسب را تخصیص دهید تا درآمد شما بهینه گردد. در تمامی روش های بیان شده داشتن نرم افزار مدیریت مطب عاملی بسیار تعیین کننده است.

بهینه سازی قیمت خدمات مطب

یکی از مهمترین عواملی که در انتخاب افراد تاثیر گذار است نحوه قیمت گذاری خدمات است. سوال اصلی اینجاست که آیا قیمتی که خدمات شما دارند موجب کم شدن مراجعین می گردد یا خیر. آیا مراجعین شما با توجه به خدمتی که دریافت کرده اند، مبلغ پرداختی را عادلانه می دانند. برای بررسی این موضوع در کنار تجربه کارکنان و مدیریت مطب، باید از اطلاعات موجود در مطب خود استفاده نمایید. منبع مهم دیگر استفاده از نظرسنجی می باشد. در صورت داشتن نرم افزار مدیریت مطب نیز شما به اطلاعات بسیار پر کاربردی دسترسی دارید که می توانید از آنها استفاده نمایید.  با استفاده از این اطلاعات می توانید قیمت خدمات خود را بدرستی تنظیم کنید تا مراجعین شما بیشتر گردند.

هر چقدر اطلاعاتی که از رفتار مراجعین داشته اید کاملتر باشد بهتر می توانید قیمت خدمات را تنظیم نمایید. منبع اصلی این اطلاعات مراجعین شما هستند و این اطلاعات کمک می کنند تا شما شناخت بهتری از مراجعین و سطح توقع آنان داشته باشید.

ایجاد مشوق هایی برای مراجعه مجدد

در این روش شما باید در مطب خود از نرم افزار مدیریت مطب  استفاده نمایید.در حقیقت اطلاعات کاربران به شما امکان پیاده سازی این روش را می دهد. در صورتی که اطلاعات مراجعین قبلی را داشته باشید و قادر به دسته بندی اطلاعات باشید این روش بسیار مناسب خواهد بود.

مرحله اول: افراد هدف

در مرحله اول مدیریت مطب با دسته بندی افراد با معیارهای مختلف، بخشی از افراد که فکر می کند احتمال نیاز آنها به خدمت بخصوصی زیاد است را هدف قرار دهد. هدف گذاری برای استفاده بهینه از منابع جهت پیاده سازی این روش می باشد.

مرحله دوم: مشخص نمودن مشوق ها

پس از مشخص کردن افراد هدف برای مراجعه آنها باید مشوق های مناسب را انتخاب نمایید. مشوق ها را طوری انتخاب نمایید که برای گروه هدف شما جذاب باشند. پس از آن باید با توجه به ظرفیتی که برای پذیرش خالی است تعداد مناسب افراد را انتخاب نمایید. این مشوق ها معمولاً می تواند دادن کد تخقیف و یا خدمات بیشتر باشد که نوع آن با توجه به مخاطبان هدف شما مشخص می گردد.

مرحله سوم: ارسال پیام به مخاطبان هدف

پس از انتخاب گروه هدف و تعداد افراد، می توانید با کمک نرم افزار مدیریت مطب خود به این افراد پیام رسانی نمایید. بهترین راه پیام رسانی ارسال اس ام اس می باشد.
با این روش شما می توانید مراجعینی که قبلاً به مطب شما آمده اند را برای حضور دوباره تشویق نمایید. در صورتی که فعلاً قادر به استفاده از این روش نیستید، هرچقدر برای جمع آوری اطلاعات زودتر اقدام نمایید در آینده نتایج بهتری نیز می گیرید.

در صورتی که از این روش استفاده کردید، میزان کارایی آن را بسنجید. سنجش به معنای تعیین معیارهایی برای ارزیابی خروجی ها می باشد. برای مثال درصد افرادی که دوباره مراجعه نمودند نسبت به کل افرادی که مطلع شدند ملاک بسیار مناسبی برا سنجش کارایی است. سنجه های دیگری همچون درآمد بدست آمده از این روش نیز می توانند در تصمیم گیری های آینده به مدیریت مطب کمک نمایند.

ارسال پیامک به مراجعین مطب

شما می توانید با استفاده از اطلاعات تماسی که از مراجعین داشته اید (در نرم افزار مدیریت مطب خود) به آنها پیامک ارسال نمایید. این پیامک می تواند با اهداف مختلف ارسال گردد که در ادامه بررسی می شوند.

1-استفاده از مناسبت ها برای ارسال پیامک

شما می توانید با تبریک مناسبت های مختلف به مراجعین مطب خود، نظر آنها را جلب نمایید. ارسال پیام به مراجعین موجب یادآوری مجدد شما شده و همچنین به افراد احساس خوبی را منتقل می کند. یکی از بهترین مناسبت ها تاریخ تولّد افراد می باشد که در صورتی که شما بصورت نرم افزاری این اطلاعات را داشته باشید به آسانی و بصورت اتوماتیک کار ارسال پیام  انجام می گیرد.

2-ارسال پیام هایی با هدف یادآوری

در صورتی که مراجعین شما برای سلامتی و یا موضوع مشخصی در آینده باید کار مشخصی را انجام دهند شما می توانید چند روز قبل از آن تاریخ، به آنها پیام یادآوری ارسال نمایید. این پیام یادآوری موجب می شود تا افراد احساس کنند که شما برای آنها ارزش قائل بوده و رضایت آنها را از خدمات شما افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *